Info over Covid-19

Exploratiereizen

Boek jouw droomreis zonder zorgen dankzij de nieuwe annuleringsvoorwaarden

Het zijn onzekere tijden. Een reis boeken, lijkt veel risico in te houden door de schommelende coronacijfers. Om dit risico weg te nemen, introduceerde Hurtigruten nieuwe annuleringsvoorwaarden voor boekingen met vertrekdata in 2021 en 2022. Reserveer met een gerust hart de reis van je dromen.

Wat houden die nieuwe annuleringsvoorwaarden concreet in? Als je de reis annuleert, krijg je binnen de 14 dagen het betaalde bedrag (inclusief voorschot) teruggestort op je rekening. Enkel de vaste annuleringskosten (€150 euro per persoon) worden van dit bedrag afgetrokken.

Vertrekdata van januari tot en met september 2021

Zie je het, om welke reden ook, niet meer zitten om te reizen? Je kunt de reis tot 90 dagen voor vertrek annuleren. Als je pas later beslist om de reis te annuleren, gelden de standaard annuleringsvoorwaarden.

Vertrekdata van oktober 2021 tot en met december 2022

Zie je het, om welke reden ook, niet meer zitten om te reizen? Je kan de reis tot 180 dagen voor vertrek annuleren. Als je pas later beslist om je reis te annuleren, gelden de standaard annuleringsvoorwaarden.

Overige voorwaarden:

  • Enkel geldig voor reizen met vertrekdata in 2021 en 2022.
  • Enkel geldig voor nieuwe boekingen gemaakt in de periode van 01.09.2020 tot en met 30.04.2021. Niet geldig voor omboekingen.
  • Niet geldig voor groepsreizen en de reis ‘Zonsverduistering rond Antarctica en Falklandeilanden’.
  • Geldig voor het Hurtigruten zeereisgedeelte, de hotels, de transfers en de vluchten geboekt via Hurtigruten zelf. Voor extra’s die geboekt werden bij andere leveranciers gelden hun eigen annuleringsvoorwaarden.

Geldt code rood op het moment van vertrek?

Als er reisrestricties gelden voor jouw bestemming op het moment dat jouw vertrek gepland is, krijg je je geld terug.
Onder reisrestricties begrijpen we dat:

  • je afreist naar een gebied dat door de FOD Buitenlandse Zaken als rood gemarkeerd werd (dit is de enige instantie die wij volgen qua reisadvies), of
  • dat het land waar je woont als rood gemarkeerd werd door het land waar je heen reist.

Woon je niet in Nederland? Ook dan kun je gebruik maken van dit annuleringsbeleid. Let wel: wij volgen enkel het reisadvies van het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken. Als je bijvoorbeeld in Nederland woont en naar een bestemming reist die door de Nederlandse regering als groen of oranje gemarkeerd werd, dan krijgt je jouw geld niet terug in het geval dat de Belgische of Duitse regering jouw bestemming als rood bestempelt.

Ook tijdens de reis ben je in goede handen

Laat je de reis doorgaan? Jouw veiligheid is onze prioriteit. Er worden extra veiligheidsmaatregelen getroffen om besmettingen tegen te gaan. Hieronder volgt een overzicht van die veiligheidsmaatregelen.

Coronamaatregelen aan boord

Hurtigruten neemt heel wat maatregelen om uw reis zo veilig mogelijk te laten verlopen. Ørjan Oslvik, professor in de medische microbiologie aan de Arctische Universiteit van Noorwegen, ondersteunt de bemanning in de strijd tegen de verspreiding van het virus aan boord. Verder volgt de rederij de richtlijnen van de overheid op de voet. Op basis van deze adviezen worden extra maatregelen getroffen, indien dit nodig zou zijn.

Welke veiligheidsmaatregelen gelden er aan boord? Bekijk hier hier.

Afstand houden
De werking van de restaurants en andere faciliteiten werd geoptimaliseerd zodat passagiers genoeg afstand van elkaar kunnen houden. Lezingen worden regelmatig herhaald om het aantal aanwezigen te verlagen. Het is zelfs mogelijk om lezingen vanop het tv-scherm in jouw kajuit te volgen.

Mondmaskers
De volledige bemanning draagt een mondmasker in de openbare ruimtes van het schip. Passagiers worden gevraagd ook een mondmasker te dragen als er onvoldoende afstand gehouden kan worden.

Testen op Covid-19
Alle bemanningsleden worden getest op covid-19 voor de inscheping.

Schoonmaak
De kajuiten worden zeer regelmatig gedesinfecteerd. Ook het schip zelf en de poolcirkelboten, die gebruikt worden voor de landingen, worden grondig ontsmet. Hierbij wordt gebruik gemaakt van gecertificeerde producten.

Coronatest voor inscheping
Om in te schepen, moet je een negatieve test kunnen voorleggen die niet ouder is dan 72 uur. Je wordt ruim voor de vertrekdatum op de hoogte gebracht van de exacte vereisten. Er zullen sneltesten beschikbaar zijn indien nodig.

Invullen van het ‘self-declaration form’
Om aan boord te worden toegelaten, ben je daarnaast ook verplicht om een document in te vullen waarin je verklaart dat je geen symptomen hebt van covid-19.

Koortsscan en ontsmetting
Jouw temperatuur wordt gemeten bij de inscheping, met een contactloze scanner. Desinfecteer je handen regelmatig met de hangels die overal verspreid aan boord aanwezig zijn.

Toch financiële zorgen over reizen tijdens deze onzekere tijden?

Nordic is aangesloten bij het Garantiefonds. Dit houdt in dat jij als reiziger geen financieel risico loopt. De coronacrisis brengt heel wat financiële moeilijkheden met zich mee, ook zeker in de reissector. Indien een faillissement zou dreigen bij Nordic, ben je echter volledig beschermd door onze aansluiting bij het Garantiefonds. Je kunt dus zonder financiële zorgen jouw reis boeken.

Op de hoogte blijven?

Ontvang het laatste nieuws, bergen inspiratie en
ontdek als eerste onze aanbiedingen in jouw mailbox